Thursday, January 4, 2007

A trip to KL

First day of 2007, we went to KL, register adik bongsu aku ke sekolah khas. Kay n Ebi tumpang sekali ke Shah Alam n ke UM. Bertolak pukul 9.00 pagi n sampai lebih kurang 1 tghari. Sebab masih awal kami Shopping mopping dulu kat Sogo n Pertama. Bought shirts for Yu and of course for Ariz. Mama pun tumpang sekaki, bought a pair of HP shoes and handbag. Abah x beli apa2..biasalah, choosy sgt..hehe..


Petang, we went to Kajang, pekena sate Hj Samuri - abang mmg x miss nak kesana kalau ke Kajang. After jamak kat masjid kajang kami bertolak kerumah Kak Ani, my SIL, at BBB. hantar barang2 kiriman cik= daging korban n keropok. Tengok baby Wildan yg sgt comel. Tak lama kat rumah Kak Ani, kami ke Shah Alam pulak rumah abang aku, Di. First time sepanjang kawin, abg kena tdo kat ruang tamu sekali dgn adik2 ipar. Aku tau dia tak biasa..hehe..kesian..takpelah lah ek bang, sekali sekala apa salahnya..

Amirul nampak cool, tp aku tau mesti hati dia tgh berdebar2..maklum je lah nak masuk tempat baru. teringat pulak ketika aku sekolah dulu..dari kecik duk asrama penuh..first week tu mmg hampeh sikit..nak dptkan kawan baru..nak sesuaikan diri...

Pagi esoknya hantar amirul. Di, ebi n amar ikut sekali. Tak susah sgt nak cari tempatnya. Alhamdulillah sekolah tu nampaknya sesuai n cikgu2 pun mcm best aje. Harap2 dia sesuai kat sini kali ini..registration siap pada 1 ptg, Di hantar ebi ke UM, kami terus ke Low Yat n BB Plaza.
Ramainya manusia..maklumlah sale hari terakhir. Aku kononnya nak beli pendrive 2MB tp tgk price sama ajer ngan kat hometown. Pastu terberkenan lak ngan Nikon digicam..Nasib baik lah duit xde n abang cepat dtg menyelamat, kalo tak mau je aku beli. Abang yg berbulan2 mengidam nak beli Nokia 9300, dah jumpa n dpt good price, tp ubah fikiran x jd beli. so end up abg x beli apa2 pun utk diri dia. Ariz lak mcm budak hyper, berlari ke sana-sini, kalau tangkap n dukung bawak arah yg kita nak pergi, terus dia licinkan badan n gulingkan badan kat lantai. silap2 haribulan siap merangkak lagi..kalo tak kerana shopping, dah lama aku surrender. Dengan manusia yg ramai, lapar lagi, ditambah dengan gelagat sikecil tu, adussss sungguh menyeksakan.

Dah hampir maghrib, bertolak pulang..penatnya hanya tuhan yang tahu. ariz pulak menangis aje sepanjang lebuhraya Karak. Mau taknya..diapers dia dah penuh, sampai tembus jeans. Kesian anak aku.



(banyak keje..nanti sambung lagi..)

No comments: