Tuesday, January 1, 2008

After 31years..

Selamat tinggal 2007, selamat datang 2008!
Perasan tak masa berlalu mcm kilat je..

rasanya baru jer sibuk2 nak menghadapi era millenium, bebudak IT tak tidur malam sbb risaukan pepijat alaf,
rasanya baru je kawin..baru je dpt anak..alih2 anak dah 3++ tahun,
rasanya baru je kerja..rupanya dah hampir 10 tahun,
rasanya baru je naik rumah baru, rupanya dah 2 tahun dah,
rasanya ayah baru je meninggal, rupanya tahun ni dah masuk 11 tahun,
rasanya Nor baru je balik tinggal di kampung, rupanya dah dekat 2 tahun,
rasanya Busra baru je p Egypt..rupanya tahun ni dah nak balik dah,

Mcm2 perkara berlaku, sedar tak sedar hujung tahun ni aku dah 32 tahun. Kalau ikut umur biasa umat Nabi Muhammad, aku ada another 32 yrs to go. Rasanya kalau ikut skala duniawi, aku puas hati dgn segala apa yg Allah kurniakan selama ini. Tp kalo ikut skala ukhrawi, rasa mcm zero ajer. Entah apa2 lah yg aku buat selama ni. Bila pikir2kan rasa mcm takutnya nak hadapi alam seterusnya. Sedar tu mmg sedar tp tindakannya tak kemana. Lalai..

Azam tahun baru? seperti biasa aku tak pernah buat azam sejak beberapa tahun yg lepas. Kekadang kalo rasa nak berazam sgt, aku buat azam awal muharam aje. Bukannya apa, malas lah nak pk azam2 ni sbb tak istiqamah pun nak buat. sekadar atas kertas aje. Cukuplah sekadar vision aje.

No comments: