Saturday, April 7, 2007

Doaku untuk Yin & Parents

On my way to kampung, Cik Dah bgtau ttg budak yang hilang sejak 7 hari lalu ketika shopping ngan parents dia kat SOGO. Aku jd terkedu lantas terbayang seandainya perkara yg sama terjd pd aku. Ujian yg cukup berat utk ditanggung. Pernah beberapa kali aku terlepaskan si Ariz ni sewaktu shopping. Kekadang bila shopping kat market yg dekat ngan rumah n waktu x ramai orang, mmg ada ketikanya rasa mcm ok lah kalau lepaskan sekejap. Tp budak sebaya ni mmg pantas mcm lipas kudung, dan mmg dah bebrp kali jantung aku hampir tak berdegup bila tetiba dia hilang dr pandangan. Syukur belum terjd sesuatu yg buruk.

Berbalik pd budak tadi, sepanjang jalan pulang ke rumah cik, aku asyik terpk apa lah yg dah jd kat budak tu skrg. Bayangkan..budak kecik tak tau apa2 tersesat ditengah bandaraya KL. Usahkan no telefon, ntah2 nama dia sendiri pun dia x sure lagi. Kalau jatuh ketangan org yg baik takkan sampai 7 hari xde report dibuat kat balai polis? Dan kalau x jatuh ketangan siapa2, mcmana budak tu survive 7 hari tanpa makan minum? Makin aku pikir makin sebak pulak rasa.
Petikan dr today's news
-deleted-
Apapun, aku hanya mampu berdoa moga Yin segera ditemui. Moga segalanya selamat. Moga dia sihat sejahtera. Moga mak dan ayahnya tenang dan sabar.
************************************************************************
Last nite Ariz ask me to buy him an ice-cream. So I told him that it is late already, and most shops has been closed. With his naughty face he replied, ‘beli kat kedai rumah lah….’. ooo…pandai ye…nak ckp direct segan kot.

No comments: