Tuesday, June 26, 2007

Cerita pasal Ariz lagi..biasalah kan..anak pertama ni kalau boleh semuanya nak ingat. Anak kedua nanti agaknya mcmana lak ye. Silap2 bila anak pandai bercakap pun x sempat nak catat.

Saja suka2 anya Ariz...
Ariz besar nanti nak jd apa ek ? Jd Peguam nak?
Nak
Hmm...ke nak jd hakim je..?
Nak..ayeh nak jd hakim
Atau jd doktor lah best..ke nak jd arkitek? Jd arkitek pun best gak kan? (ceh, mama dia ni semua keje yg best2 je dia nak).
Ke Ayeh nak jd apa?
Nak jd power ranger!
Alamak! Tu bukan keje lah Ariz. Tu tipu ajer
Bukanlah, dok tipulah!
Malas dah aku nak bertekak..nanti besar sok pandai lah dia
++++++++

Td sebelum tdo ariz cakap kat aku
’Mama, ayeh sedih lah..
’Kenapa sedih?
’Mama marah ayeh..sebab ayeh degil..
Ah...kesian pulak rasa bila budak kecik ckp mcm ni..tp ayeh tau ke sedih tu apa?

++++++++

Ariz boring sbb diabaikan masa kitorg kat Rose Cottage tempohari. So almost one hour, dia duk berlakon sorang2. Budak2 punya imaginasi ni best. Aku buat2 x perasan sambil baca buku, tp sebenarnya duk perati n nak tergelak je nengok. Dia ambik dulang n gelas dlm bilik tu and buat as if dia tgh makan nasi..then tetiba menangis sbb tergigit cili. Pedas la konon. Pastu berlakon kenkonon minum air then basuh tangan n bekas kat sink. Pastu siap semua tu, dia teruskan ngan aksi membaca n aktiviti bersama toys..altho' benda2 tu semua tak wujud. Mmg lama betul dia berlakon sambil berckp sorang2 dan menjawab as if aku pun wujud dlm lakonan tu. Dia tiru pulak cara aku marah dsb. Mmg nak tergelak giler tp aku kontrol sbb takut dia perasan.

No comments: