Sunday, August 26, 2007

Syukran Ya Allah

Good news didn’t come everyday. And one of the best arrive today.

Rabu aku ke Kl menghadiri Dinner SIRIM di Mandarin Oriental. Sbb semua hotel fully booked, terpaksa guna khidmat org dalam n at last dpt gak stay kat Vistana. Ok gaklah hotel tu, bilik kecik tp kemas. Ambik kesempatan utk shopping mopping sementara masih sale. First time kami shopping naik LRT n komuter. Abah yang beria ajak sbb katanya dia tak pernah naik keretapi sepanjang di Malaysia. Maklum le Terengganu mana ada train. Seumur hidup dia naik train sekali je masa kat Jepun. Tu pun bukan shinkansen. Cuma keretapi cikai je kot...hihi..

Esoknya kami ke Jalan Kenanga, syurga pemborong. Nak muntah rasanya banyak sgt kedai. Satu pun tak masuk kecuali kedai yang jual peralatan berniaga mcm mannequin, dsb. pastu masuk tgk baju budak sikit kot2 boleh tambah stok bisnes. dapatlah sikit yang menarik sbb byk yang dah abis diborong kot.

Balik dar KL esoknya kami pulang ke kampung. Balik je Cik Dah bgtau yg Cik mimpi rantai emas. Huhu..terus terdetik di pikiran aku, ntah2 aku nak pregnant. Cik kalo mimpi mas mmg sure akan ada nak dpt anak atau cucu. Teruja dengan prospek tu, abang gesa aku buat check lagi. 2 hari lepas dah cek negative. SO today buat check lagi, n ada double line, yg satunya teramatlah blur antara nampak dengan tidak je. Tp konpem lah tu rasanya. Alhamdulillah. Ariz bakal jd Abang Ariz!

Ariz pulak semakin pandai 'reasoning' skrg ni. semua kata2 kita atau kata2 dia mesti ada sebab musabab. Cam pagi tadi, dia tertinggal pensil colour masa dah sampai kat rumah babysitter. So dia nangis nak suruh ambik. Aku kata, tak kesian ke mama nak p keje, nak ambik kaler tu kan jauh. Dia balas balik, kata kan ada kereta!

Semalam aku bukak booth hari kedua. Ramai sgt org masuk tengok n puji kata baju cantik2, tapi sorang pun tak beli. Mahal ke aku jual? erk..kalo murah kang x balik modal pulak. Agaknya diorg x tau kot yg baju2 tu baju branded. After maghrib, hujan turun agak lebat so terpaksa tutup kedai. Alhamdulillah abang banyak bantu. Aku rasa mcm kuat dgn adanya dia. Thank you so much ye! Ariz kesejukan dlm hujan, pastu buat2 menggeletar dan menangis. Siannya anak mama. Terpaksa hadapi susah payah sbb mama nak sangat mengejar 'passion' dia. Moga2 ariz membesar dengan jiwa usahawan. Moga2 ariz dpt merasai susah payah meniaga. moga2 suatu hari anak mama bakal menjadi muslim yang cemerlang dalam membantu ekonomi ummah! cewah, jauh lak angan2..:)

No comments: