Tuesday, February 26, 2008

PRU 2008, Food Craving dan Cium Bontot

Memandangkan saya adalah seorang rakyat yang bertanggungjawab, maka saya tak pernah lepas peluang utk mengundi kecuali sekali sahaja pada usia 22 tahun bilamana nama saya tak keluar dalam daftar pemilih. Walaupun saya bukanlah minat sangat dengan politik, tetapi rasa terpanggil untuk mengambil tahu setelah melihat bermacam-macam ketidaktelusan yang berlaku dalam pilihanraya di negara kita. Sedih, kesian, empati terhadap rakyat yang dinafikan hak terhadap satu pilihanraya yang adil apabila SPR sendiri telah terang-terangan mencurangi mereka (http://sanggahtoksago.blogspot.com). Apakah ertinya pilihanraya sekiranya sejak awal lagi badan yang sepatutnya berkecuali tiba-tiba menjadi kuda tunggangan kepada pemerintah. Saya bukan memihak kepada pembangkang tetapi bila ia melibatkan kezaliman kepada satu pihak yang lain, hati kecil saya memberontak. Pembangkang juga adalah rakyat, dan mereka juga berhak. Biarkan rakyat memilih apa yang mereka mahukan. Kalau tidak mahu memberikan hak kepada rakyat, tukar saja kerajaan daripada demokrasi kepada komunis. Senang cerita. Kita sama-sama kayuh basikal nak pergi kerja..hahaha..

Cakap pasal PRU, ketika PRU 2004, sy mengandungkan Ariz, PRU 2008 saya mengandungkan sikecil ni pulak. Next kena tunggu PRU 2012 kot..

Cakap pasal mengandung kali ni betul-betul saya giler makan. Kerja saya ialah makan, makan, dan makan. Selagi mata belum lelap selagi tu lah kena pastikan stok makanan sentiasa ada. Syukur lah selera makan saya langsung tak terjejas kali ini. Tak macam Ariz dulu, sampai 9 bulan selera ngok ngek.

Cakap pasal Ariz pulak, nak tergelak pulak bila ingatkan beberapa kali selepas dia keluar dari bilik air, dia mintak mama n abah cium bontot dia bila kami tanya samada dia dah basuh cuci ke idak. Siap tonggeng2 punggung dia dan mintak cium dengan nada inesen. Aperlaaaa...

Owh, terlupa pula saya, seperti juga ketika lihat World Cup antara perkara yang saya dan rakan-rakan pompuan saya suatu ketika dahulu suka buat ialah menilai pemain berdasarkan kehenseman pemain. Tak terkecuali juga dalam senarai calon PRU kali ini saya cukup suka tengok gambar calon..heheh..Dan berikut adalah shortlisted calon-calon peberet

~Calon peberet jejaka ~ Nurul Izzah Anwar
~Calon peberet mak dan anak dara ~ KJ, Cikgu Bard dan Sulaiman Taib Mahmud
~Calon peberet tabloid ~ Makcik Maimun
~Calon peberet saya ~ biarlah rahsia :D

No comments: