Tuesday, January 30, 2007

Ariz's tantrum

I’m writing this blog at 12.18 a.m (my laptop time). Ariz had fall asleep with his photo in hand. Sedih pulak aku tengok bila anak dah tdo. Td bukan main dia duk tayang foto tu n ulang2 ckp yg dia gemuk (coz gambar tu masa dia baby n tgh montel sgt). Alhamdulillah tonite he sleep quite ‘early’ after more than a month asyik tdo around 2 o’clock. Last nite was the most ‘tension’ for me coz dahlah abah takde, aku dah penat giler n very sleepy, n ariz x nak tdo n paling hampeh dia menangis meraung. Bayangkan meraung at 2 o’clock in the morning, dgn aku yg alone and afraid, tuhan saja yg tahu betapa takut n geramnya aku. Last sekali aku off semua lampu n biar dia menangis dlm gelap sampai tertdo. Bila dia dah tdo aku pulak sebak sbb rasa mcm kejam je.

Today I brought him to night market as I usually do when abah is not at home (aku x pandai nak bajet masak utk makan sorang) And as usual he beg me for ballons. Aku mmg hampeh ngan ballon tu sbb dah lah mahal, ariz cuma excited dgn mende alah tu sekejap aje. Mcm last week aku pulak yg kena pegang ballon tu kesana kemari kat pasar mlm dan dia sibuk pulak nak cari toy lain. Akibat dr tu aku terpaksa melihat aksi guling2 di atas jalan sambil melempar sandal. Hadoyy..geramnya! Tangan aku dahlah penuh ngan barang, nak kepit dia yg berat plus nak ambik sandal yg dilempar ke ua arah berlainan, arghhhhhh!.

Teringat masa umur 1 yrs ++ dulu, pandai je kalau aku x nak beli toys yg dia nak dia akan kata, ‘mama, mama xde duit ke?’.

tots..at this age they are so funny, unexpected things that they say and do everyday..so funny, so clever, so sweet, feel so loved, betapa besar kurniaMu ya Allah, Dengan hanya seorg insan yang bernama anak, kerenahnya umpama penawar segala letih dan duka.

No comments: