Monday, November 26, 2007

Superstition

Semlm aku ckp kat abg, apsal gatal tangan, selalunya kalo gatal tapak tangan, nak dpt duit. Dan kebetulan mmg hari ni gaji masuk. Abg kata, apelah percaya sgt mende2 mcm tu..:D

Mmg aku pun bukanlah percaya, tp secara kebetulan ia selalu terjadi.

Kalo mak aku lgi banyak bende2 cam gini. mcm aku pernah tulis sblm ni, kalo dia mimpi emas, mmg boleh kata hampir 100% dia akan dpt either anak atau cucu. Kalo dia ada bunyi burung (tak ingat burung apa) berkicau2 mcm nak bgtau sesuatu, akan ada lah anak2 yg tak disangka2 nak balik kampung. Kalau nak tau pedoman waktu solat, diaboleh tau dengan hanya dengar cicak berbunyi..hebat kan! Dan byk lagi yg aku pun dah lupa..

Ada satu bende yg sering berlaku kat aku, rambut aku akan banyak gugur setiap akhir september hingga oktober. Dan kebetulan time tu lebih kurang sama cam musim luruh di UK. Aku perasan bende ni berlaku sejak aku mula2 jejak kaki ke sana tahun 1996..ni boleh kira superstitious jugak ke?

Lagi satu....ni pun mcm susuah nak percaya, tp last time aku terai..betul plak..this time kalo ikut kalendar baby girl, tp nak pasti bulan 5 tahun depan baru bleh tau betul ke idak..

The Chinese Birth Calendar below, is a representation of the original chart that was discovered in Beijing, the capitol city of China. Although it is said to be very reliable we do ask you to use it as a fun way of forecasting the sex of you baby. There are better and more reliable methods, such as ultra sound scanning that can be done at your local maternity hospital or medical center.

The horizontal rows represent the month of conception and the vertical rows relate to age, by lining up the two rows you will get the result of the prediction for the baby. Pink is a girl and blue is a boy.
Cuma satu jer, kalendar ni kekadang ada yg version lain, so result nya pun lain, tak consistent..taktau lah yg mana satu original..

No comments: